«Щодо необхідності визначення форми управління багатоквартирним будинком»
Зважаючи на вимоги ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» до 01.07.16 року власники квартир та нежитлових приміщень багатоквартирних будинків міста, в яких не утворено ОСББ мають прийняти на загальних зборах рішення про обрання однієї з передбачених законом форм управління багатоквартирним будинком: самостійно, з проведенням загальних зборів співвласників та ухваленням відповідних рішень; делегувавши на оплатній основі виконання всіх, або частини функцій з управління управителю; шляхом утворення ОСББ з передачею об’єднанню всіх функцій управителя. Як і зазвичай, нажаль, основною проблемою щодо правильного вибору мешканцями форми управління багатоквартирним будинком, крім відсутності як такої, відповідної роз’яснювальної інформаційної компанії на державному рівні, є суперечності і недоліки існуючого законодавства та положень прийнятого ЗУ «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку». Так, наприклад, ЗУ «Про особливості здійснення..» чітко не визначено, в чому полягають функції управителя і що таке управління багатоквартирним будинком взагалі. Як співвідносяться функції з утримання житлових будинків, споруд та прибудинкової території, що їх надає в місті «ПП Фірма Алькор - Сервіс» та функції управителя, які, відповідно до ЗУ «Про особливості здійснення..» також полягають в утриманні майна співвласників багатоквартирного будинку на договірних, оплатних засадах. Адже, по суті, це одні й ті ж самі послуги. Крім того, ЗУ «Про особливості здійснення..» визначає, що управитель здійснює управління будинком, забезпечує його утримання та ремонт на договірних засадах, тобто з укладенням договору, регламентованого виключно ринковими відносинами, а отже вартість цих послуг може бути будь якою. Існуюче ж законодавство, зокрема ЗУ «Про житлово-комунальні послуги», визначає управління будинком окремим видом житлово-комунальних послуг розрахунки на які повинні бути відповідним чином обраховані та затверджені в тарифі на ЖКП.
На додачу до вищенаведеного, відповідно до ЗУ «Про особливості здійснення..» у випадку не визначення мешканцями багатоквартирного будинку з формою управління будинком до 01.07.16 року управління таким будинком здійснюватиметься управителем, якого призначить на конкурсних засадах виконком Семенівської міської ради. Задля уникнення можливих спекуляцій відразу потрібно зазначити, що виконком міської ради наразі виходить з того, що вирішення питання обрання форми управляння повинно бути прерогативою лише мешканців, співвласників будинку, і не повинно бути нав’язаним виконкомом міської ради.
І наостанок. Ухваленням ЗУ «Про особливості здійснення..» Верховна Рада, за задумом, забезпечила співвласників будинку дієвим механізмом для прийняття рішень та управління спільним майном багатоквартирного будинку на нових засадах з врахуванням нового суб’єкту надання житлово-комунальних послуг – управителя та нової методології у визначенні вартості його послуг. Проте, ані ЗУ «Про особливості здійснення..», ані будь якім іншим підзаконним актом не визначено, а що ж робити з діючим і працюючим механізмом надання комунальних послуг? Чи буде мати право «ПП Фірма Алькор - Сервіс» надавати послуги мешканцям багатоповерхівок? Чи ці послуги буде надавати визначений мешканцями управитель? Чи , може, і «ПП Фірма Алькор - Сервіс» і управитель одночасно? Але ж є недопустимою, подвійна оплата одних й тих самих послуг… Нажаль, жодних роз’яснень щодо ЗУ «Про особливості здійснення..» досі немає.
І все ж вихід є. Потрібно лише не втратити час, що залишився до 1 липня: провести загальні збори будинків, визначитись з формою управління будинком, ухваливши відповідне рішення на загальних зборах мешканців та надати копію протоколу загальних зборів до виконкому Семенівської міської ради.
За додатковою інформацією головам будинкових комітетів багатоквартирних будинків звертатись до Семенівської міської ради.
Заст. міського голови О.О. Єрмолаєв
Стаття, що зазначена вище, була опублікована в газеті «Життя Семенівщини» 14 травня 2016 року. За цей час міською радою, аби сприяти бюрократичному моменту підготовки та проведення загальних зборів мешканцями, міською напрацьовані: бланк форми оголошення ініціативної групи щодо проведення загальних зборів, бланки журналу реєстрації отримання оголошення ініціативної групи щодо проведення загальних зборів, бланк протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку. Біля вхідних дверей багатоквартирних будинків розміщені оголошення про необхідність проведення загальних зборів мешканцями до 01.07.16 року. Проте… Якоїсь активізації самих мешканців для вирішення питання обслуговування їхнього спільного майна не відбулося. За два тижні від виходу статті та за місяць до 01.07.16 року – крайньої дати надання до міської ради протоколу загальних зборів з визначення управителя бланки оголошення, журналу реєстрації та протоколу отримали лише ініціативні групи будинків №14 по вул. Самойловича та №7 по вул. Центральна. Два будинка з 13…
|