Життя доводить, що в складних умовах, в умовах, які постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування нового (нових ідей, задумів, підходів). Проектуючи свій життєвий шлях, особистість набуває статусу творця, оскільки творчість стає для неї універсальним способом світовідчуття та життєздійснення.
Творча самореалізація в широкому розумінні становить основну рису, невід’ємну характеристику психічно здорової людини, яка (за Абрагам Маслоу, видатний американський психолог, засновник гуманістичної психології, 1908-1970) живе в гармонії з собою, не відчуває внутрішнього розладу, любить навколишній світ, творчо реалізує свої здібності. Механізм творчості не має віку, він розвивається й набирає потужності впродовж усього життя.
Якість творчого досвіду має велике значення в шкільній освіті. Саме він виявляє оригінальність кожної окремої дитини.
Ще Ян Амос Коменський (чеський теолог, мислитель, педагог, письменник, 1592-1670) зазначав: "Не викликає сумніву, що правильно встановленими, цілими, міцними, безпечними сходами можна кого завгодно вивести на будь-яку висоту".
Перед сучасною школою постає завдання виховати особистість, здатну до життєтворчої діяльності. Така особистість зуміє вірно обрати свій шлях у житті, зважаючи на власні можливості: буде ставити перед собою завдання самовдосконалення й саморозвитку, що стане запорукаю в різних сферах діяльності. Сучасний світ пред'являє високі вимоги до діяльності людини, конкурентноспроможною моле бути лише по-справжньому компетентна особистість.
Вирішуючи питання розвитку у школярів творчого мислення та креативності, на Семенівщині 29 листопада 2016 року на базі районного методичного кабінету відділу освіти райдержадміністрації відбулося засідання журі районного етапу конкурсу розробок технологічної документації на виготовлення виробів , які містять у своєму оформленні національно-патріотичну символіку. Даний конкурс проходив у районі з 01 по 25 листопада цього року серед учителів трудового навчання(технологій).
На розгляд журі було подано 4 конкурсні роботи:
- Дурманова Євгенія Олександровича (Семенівська ЗОШ І-ІІ ст.№5) «Карта – пазл України».
- Белянко Алли Михайлівни (Семенівська ЗОШ І-ІІІ ст. №1) «Український віночок».
- Мотори Людмили Олексіївни (Жадівська ЗОШ І-ІІІ ст.) «Оздоблення для сорочки».
- Ткач Катерини Василівни(Іванівська ЗОШ І-ІІІ ст.) «Чаша Миру: Гріють душу рідні кольори».
Конкурсною комісією відмічено оригінальність, креативний підхід у виборі виробу, оригінальність оформлення робіт переможців.
Учитель у сучасній школі не просто навчає чи виховує, він формує світосприйняття й світорозуміння, світогляд і волю, ідеали, поняття моральності та краси, формує духовно-інтелектуальну творчу особистість, адаптовану до нових умов, різнобічно розвинену, соціально зрілу, яка успішно засвоює ціннісно-нормативний досвід попередніх поколінь, виробляючи свій власний досвід діяльності, творчості, спілкування.
Коли дитина відчуває, що в її творчості зацікавлена не лише вона одна, але й усі інші учасники творчого процесу, слова вчителя: "Згрупуй, побудуй, створи", - звучать не як наказ, а як сигнал до активної дії, взаємодії і, урешті-решт, до активізації власного творчого потенціалу.
|