Днями всім споживачам природного газу Чернігівської області надійшла поштою заява-приєднання до умов договору розподілу природного газу. ПАТ «Чернігівгаз» надає роз`яснення для чого потрібна ця заява і що робити споживачам у разі неспівпадіння персоніфікованих даних.
Розділення функцій поставки і розподілу природного газу, продиктоване Законом України «Про ринок природного газу», потребує врегулювання договірних взаємовідносин між споживачами і газорозподільними підприємствами.
Відтепер, щоб мати можливість користуватися газом, всім побутовим споживачам, чиї об’єкти в установленому порядку підключені до газорозподільних мереж, необхідно укласти договір розподілу природного газу з Оператором ГРМ, в Чернігівській області - з ПАТ «Чернігівгаз». Це потрібно для встановлення правомірних підстав для відбору природного газу з мереж та можливості забезпечення постачання газу до газифікованих помешкань. Таке нововведення затверджено Постановою Національної комісії, що здійснює регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2494 від 30.09.15 р. «Про затвердження Кодексу газорозподільних систем», далі Кодекс ГРМ. Редакція Типового договору розподілу газу і додатки затверджені Постановою НКРЕКП № 2498 від 30.09.15 р.
Новий договір розподілу природного газу є публічним, однаковим для всіх споживачів і не передбачає двостороннього підписання, що значно спрощує процедуру його укладання. Отже, поставивши підпис на заяві приєднанні, і в будь-який спосіб надавши її на адресу філії ПАТ «Чернігівгаз», споживач засвідчує свою згоду з умовами договору.
Підписані заяви можна надіслати поштою, віддати контролеру або особисто принести до центру обслуговування споживачів ПАТ «Чернігівгаз» і залишити в скринці.
Споживачам м. Чернігова та Чернігівського району заяви-приєднання треба надавати за адресою пр-т Миру, 53, (будинок побуту). Поштові адреси та телефони філій ПАТ "Чернігівгаз" можна дізнатися у розділі Контакти наших служб.
В заяві приєднанні міститься інформація щодо газифікованого приміщення, приладів, якими користується споживач, кількості зареєстрованих осіб, а також планові об`єми споживання газу у розрізі календарних місяців, тощо.
В персоніфікованих даних потрібно лише вказати вид об`єкта – квартира або приватний будинок. Окрім цього, споживач має перевірити параметри лічильника газу (вказані на самому лічильнику або в паспорті приладу), перелік газових приладів, опалювальну площу (за наявності опалювального котла) та кількість зареєстрованих осіб.
Рядок «Додатки до Договору, які додаються до заяви приєднання» споживачам, які вже є клієнтами «Чернігівгазу» заповнювати не потрібно. Це стосується лише нової газифікації і первинного укладання договору.
В кінці заяви, у графі «Відмітка про підписання споживачем цієї заяви-приєднання», споживачу потрібно поставити особистий підпис, прізвище ім`я та по батькові.
У разі виявлення неправильних даних, споживачу потрібно буде звернутися до філії ПАТ «Чернігівгаз» у відповідному місті або районі з заявою про внесення змін до персоніфікованих даних або укладання договору розподілу природного газу.
Якщо в графі «Споживач» значиться особа, яка не є власником приміщення, скоріш за все ваш особовий рахунок не був переоформлений належним чином. В такому випадку потрібно буде надати оператору оригінали та таких копії документів:
- паспорту, ідентифікаційного коду та права власності на житло.
Окрім цього:
- Мешканцям будинків з централізованим опаленням, де балансоутримувачем є ЖРЕД – довідку про склад сім`ї.
- Мешканцям будинків з індивідуальним опаленням, де балансоутримувачем є ЖРЕД - довідку про склад сім`ї і техпаспорт.
- Мешканцям приватних будинків – технічний план, домову книгу.
- Мешканцям сіл та селищ - довідку про склад сім`ї, видану сільською радою.
Якщо в квартирі прописано менше або більше осіб ніж зазначено в заяві, треба надати оператору абонслужби відповідну довідку. Для ЖРЕДівських будинків – це довідка про склад сім`ї із зазначеною датою прописки/виписки людини, для приватного будинку - домова книга, а для мешканців сіл – довідка з сільради.
У випадку неспівпадіння даних щодо газових приладів або лічильника, споживач звертається до абонслужби свого міста або району та пред`являє оператору абонкнижку, де вписані газові прилади. В Чернігові служба знаходиться за адресою: пр-т Миру, 53, на 3 поверсі обслуговуються приватні будинки, 4 поверх - багатоповерхівки. Також споживач може самостійно внести виправлення, і засвідчивши це своїм підписом та обов`язково вказавши на заяві-приєднанні контактний номер телефону, повернути заяву до ПАТ «Чернігівгаз». Згодом з ним зв`яжуться фахівці і нададуть роз`яснення щодо подальших дій.
Наприклад, в квартирі стоїть двоконтурний котел, а в заяві вказано: Котел-1, Плита -1, Колонка – 1. У такому разі колонка помилково відобразилася у заяві і її можна викреслити. Або ж значиться 2 колонки. Тут можливий варіант, що прилад не був оформлений належним чином - в особовій справі він значиться як змонтований і прийнятий в експлуатацію, але офіційно газ не пущено. В цьому випадку будуть перевірятися документи на колонку, які споживач надав до абонслужби.
У разі несуттєвої помилки в прізвищі, в імені або по батькові, споживач може самостійно її виправити і поруч засвідчити виправлення своїм підписом.
Згідно вимог Кодексу ГРМ, у разі відсутності фактичних показань лічильника, обсяг споживання визначається на рівні планового місячного об’єму споживання на відповідний період, що розраховується, виходячи з групи споживання побутового споживача.
Належність споживача до тієї чи іншої групи залежить від складу газових приладів і пристроїв встановлених у споживача, категорії будинку (індивідуальний, багатоквартирний) і в окремих випадках враховується опалювальна площа та наявність централізованого гарячого водопостачання. Відсоток нарахувань також залежить від пори року.
Іншими словами, Ваш очікуваний обсяг споживання газу (який базується на даних фактичного споживання за попередні останні 12 місяців) має бути помножений на коефіцієнт для відповідного місяця, який обирається згідно річного профілю споживання тієї групи споживання, до якої Вас віднесено за характеристиками опалювальної площі Вашого приміщення та кількості і типу газових приладів, що Вами використовуються. Загалом налічується 17 груп споживання. Ознайомитися з їх переліком можна в Кодексі ГРМ.
Простими словами - приєднана потужність об`єкта означає обсяг перетікання газу в мережі за певний проміжок часу. Вона визначається за величинами максимальної витрати (об'єму) газу за годину за стандартних умов (розрахованою за значеннями максимального абсолютного робочого тиску газу) та максимальної витрати за робочих умов комерційного вузла обліку газу, що обліковує розподілений (спожитий) природний газ по об'єкту споживача.
Детальніше про це можна дізнатися із Кодексу ГРМ.
Поняття «Гаряча вода - 1 шт.» зустрічається лише в заявах-приєднаннях споживачів, які використовують газ на приготування їжі і мають централізоване гаряче водопостачання. На час відсутності в приміщеннях споживачів гарячої води внаслідок профілактичних робіт, аварійних ситуацій тощо, споживачам без лічильників здійснюються нарахування за підігрів води на газовій плиті, згідно встановлених КМУ норм споживання газу. Споживачам з лічильниками, норми на користування плитою і підігрів води починають застосовуватися, якщо лічильник знімався на повірку і не був встановлений протягом двох місяців.
Ознайомитися з діючими нормами споживання природного газу можна за посиланням.
Типовий договір розподілу природного газу побутовим споживачам та бланк заяви-приєднання до умов договору були опубліковані в газеті Чернігівської обласної ради і обласної державної адміністрації «Деснянська правда» № 52 від 31 грудня 2015 року.
Також з текстом договору можна ознайомитися на нашому сайті або сайті НКРЕКП. Для отримання бланку договору, підписаного уповноваженою особою підприємства, треба подати відповідну письмову заяву і споживачу видадуть підписаний екземпляр.
Підтвердженням приєднання до умов договору може бути оплачений рахунок ПАТ «Чернігівгаз» за послуги розподілу та/або фактичне споживання газу після отримання листа із заявою-приєднанням. Якщо споживач не бажає приєднуватися до договору, він не має права використовувати газ із газорозподільної системи і має подати до «Чернігівгазу» письмову заяву про припинення розподілу газу на його об`єкт.
Із запитаннями та пропозиціями просимо звертатися до Контакт-центру за телефонами (0462) 61-62-04 або (0462) 61-63-04, (працює без вихідних із 8.00 до 20.00). Для мешканців районів області код для дозвону (022), код (0462) - для дзвінків з мобільного телефону. А також через Особистий кабінет на сайті 104.ua, попередньо зареєструвавшись.
За матеріалами ПАТ "Чернігівгаз"
|