Меню сайту |
|
|
Форма входу |
|
|
Категорії розділу |
Инфраструктура
[55]
Комунальні служби, Енергетики, Газове господарство, Тепло та ін.
|
Блог голови Семенівської РДА.
[69]
Блог голови Семенівської РДА. Блог веде особисто голова Семенівської РДА - Деденко С.І.
|
Економічний блог.
[145]
Блог веде, спеціаліст сектору економіки Семенівскої РДА.
|
Блог освіти району
[182]
Блог педагогів, методистів та людей, що працюють на ниві освіти і науки
|
Блог юридичних служб.
[63]
|
Семенівський районний центр зайнятості.
[0]
Семенівський районний центр зайнятості- інформує.
|
Блог правоохоронців
[26]
|
Прикордоння
[24]
Блог прикордонної та митної служби
|
Блог усіх небайдужих
[41]
Всім про все
|
Життя видатних людей
[39]
Історії з життя видатних земляків
|
Духовне виховання
[59]
Духовне виховання особистості
|
А чи знаєте Ви?
[44]
Блог, де розміщується інформація про цікаві факти, події і т.п.
|
Людям про людей
[38]
Матеріали про людей, їх життя, долі
|
Як це було ...
[36]
Історичні нариси, довідки та події Семенівки та Семенівського краю
|
З глибин серця...
[27]
Час минає, та є дві речі, які йому не підвладні: Пам"ять та Мистецтво, яке є людською спробою зробити прекрасне вічним...
|
|
|
СЕМЕНІВКА |
|
|
РЕКЛАМА |
ОСОБИСТИЙ КАБІНЕТ ПОБУТОВОГО СПОЖИВАЧА ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ
|
|
Прогноз погоди |
|
|
Facebook |
|
|
Міні-чат |
Вызов мини-чата - в правом нижнем углу сайта |
|
Онлайн-РАДІО |
|
|
Гороскоп |
Loading...
|
|
Статистика |
|
|
|
Главная » 2016 » Лютий » 9 » законодавчо обгрунтована позиція відділу освіти щодо проблеми з постачання газу
2" class="eBlock">
21:46 законодавчо обгрунтована позиція відділу освіти щодо проблеми з постачання газу |
Усі бюджетні установи та заклади, що здійснюють фінансування потреби по газопостачанню під час здійснення відповідних закупівель за бюджетні кошти є замовниками торгів згідно пункту 9 частини 1 статті 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель» №1197-VII від 10.04.2014 року зі змінами (далі – Закон). Частиною п’ятою статті 2 Закону встановлено: «Забороняється укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.» З 01.10.2015 року всі споживачі природного газу, у тому числі бюджетні установи та організації у зв’язку із набранням чинності Закону України “Про ринок природного газу” №329-VIII від 09.04.2015 року, мають право вільно обирати постачальника природного газу, якщо такий постачальник отримав в установленому порядку ліцензію на право провадження даного виду господарської діяльності. Таке правило закріплене у преамбулі Закону України “Про ринок природного газу” №329-VIII від 09.04.2015 року: «Цей Закон визначає правові засади функціонування ринку природного газу України, заснованого на принципах вільної конкуренції, належного захисту прав споживачів та безпеки постачання природного газу, а також здатного до інтеграції з ринками природного газу держав - сторін Енергетичного Співтовариства, у тому числі шляхом створення регіональних ринків природного газу.» Такі зміни функціонування ринку природного газу створили умови для здійснення закупівлі природного газу замовниками шляхом спроби проведення спочатку виключно конкурентних процедур, а лиш за наявності підстави, передбаченої пунктом 4 частини 2 статті 39 Закону якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників – переговорної процедури закупівлі. Така ж позиція висвітлена у листі-роз’ясненні Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Щодо закупівлі природного газу та послуг з розподілу природного газу» від 01.12.2015 року №3302-05/40083-06 як Уповноваженого органу в сфері здійснення державних закупівель, а саме: «Таким чином, закупівля природного газу у ліцензованих постачальників природного газу може здійснюватись замовниками як шляхом проведення конкурсних торгів, так і шляхом проведення переговорної закупівлі, а закупівля послуг із розподілу природного газу у оператора газорозподільної системи – шляхом застосування переговорної процедури. При цьому переговорна процедура закупівлі застосовується замовником у разі наявності документально підтверджених умов, визначених у статті 39 Закону». На практиці у всіх замовників виникла проблема із забезпеченням газом саме на час проведення торгів, оскільки по-перше, процедура відкритих торгів триває до 3-х місяців (запитів цінових пропозицій до 2-х місяців) та по-друге, з об’єктивних причин, які не залежать від замовника торги можуть не відбутися з першого разу. Ураховуючи значну тривалість процедури, можливість її не завершення вибором переможця, як через відсутність достатньої кількості учасників, так і відстрочення укладення договору у випадку відміни або оскарження, наразі склалася негативна ситуація щодо забезпечення усіх рівнів бюджетних установ та організацій природних газом, яка полягає у неможливості заключити договір на початку року та забезпечити безперебійне постачання газу у розпал опалювального сезону. Як наслідок виникла проблема із правовим забезпеченням оплати за фактично здійснені поставки товару з 01 січня 2016 року із постачальниками газу, що до дня набрання чинності Закону України “Про ринок природного газу” №329-VIII від 09.04.2015 року мали статус гарантованих постачальників газу, тобто товариств з обмеженою відповідальністю Облгаз Збутів. Внаслідок неузгодженої роботи уряду та Регулятора (НКРЕКП) стосовно правового врегулювання забезпечення дії Закону України “Про ринок природного газу” №329-VIII від 09.04.2015 року на перехідний період, тобто із 01 січня 2016 року до завершення конкурентних процедур, розпочатих замовниками торгів, виникла проблема з погашенням заборгованості перед такими постачальниками, що продовжили здійснювати поставку газу з 01 січня 2016 без належно укладених між Сторонами правових відносин. Опис підстав, що унеможливлюють укладення договорів та додаткових угод між Споживачем та Постачальником, що здійснює поставку газу природного із 01 січня 2016 року та до завершення конкурентних процедур, а також інших прогалин законодавства: 1. Неправомірність продовження строку дії договорів, укладених із постачальниками у 2015 році у розмірі, що не перевищує 20 відсотків від вартості таких договорів на час проведення конкурентних процедур.
Частиною 6 статті 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель» №1197-VII від 10.04.2014 року зі змінами встановлено: «Дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній для проведення процедури закупівлі на початку наступного року, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в договорі, укладеному в попередньому році, якщо видатки на цю мету затверджено в установленому порядку». Однак, усі замовники станом на 31 грудня 2015 року мали укладені трьохсторонні договори на постачання природного газу. Дані договори передбачали оплату за газ як товар, за послуги з його розподілу та послуги з його розподіляння. Продовження дії такого договору на початку 2016 року порушує нижчезазначені нормативно-правові акти. На виконання положень Закону України “Про ринок природного газу” №329-VIII від 09.04.2015 року, з 30.09.2015 року Регулятором (НКРЕКП) було затверджено: - Кодекс газотранспортної системи (Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 №2493); - Типовий договір розподілу природного газу (Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 №2498); - Типовий договір транспортування природного газу (Постанова НКРЕКП від 30.09.2015 № 2497).
Таким чином, укладання нових та продовження строку дії додатковими угодами існуючих договорів (в т.ч. у порядку ч.6 ст. 40 ЗУ №1197-VII), що передбачають оплату газу як товару, послуг з його розподілу та транспортування, ігноруючи вищевказані затверджені типові Договори є прямим правопорушенням, що тягне за собою наслідок визнання будь яких правочинів недійсними. А оплата за такими угодами, - наслідок безпідставного взяття бюджетного зобов’язання в розумінні статті 48 Бюджетного кодексу України, а саме: «ч.3. Розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов'язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов'язання та не утворюється бюджетна заборгованість. ч.4. Зобов'язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), не вважаються бюджетними зобов'язаннями (крім витрат, що здійснюються відповідно до частини шостої цієї статті) і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов'язань є порушенням бюджетного законодавства. Витрати бюджету на покриття таких зобов'язань не здійснюються. Вимоги фізичних і юридичних осіб щодо відшкодування збитків та/або шкоди за зобов'язаннями, взятими розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), стягуються з осіб, винних у взятті таких зобов'язань, у судовому порядку.» 3.Неправомірність укладання прямих договорів на постачання газу в розмірі до 200 тисяч гривень (в т.ч. під тимчасовий кошторис) із Постачальниками газу, якщо річний обсяг та витрати на споживання товару можливо було передбачити в сумі, що перевищує поріг, встановлений статтею 2 Закону та зобов’язує проводити конкуренту процедуру закупівлі. Як зазначалося вище, частиною п’ятою статті 2 Закону встановлено: «Забороняється укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування цього Закону.». Згідно статті 16414 Кодексу про адміністративні правопорушення України «Порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти»: «Здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти без застосування визначених законом процедур; застосування процедур закупівлі з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти… - тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян». 4. Неможливість проведення переговорної процедури закупівлі із Постачальником «останньої надії» та неправомірність застосування переговорної процедури закупівлі із Постачальниками газу, що здійснюють постачання газу з 01 січня 2016 року до часу завершення замовниками конкурентних процедур.
Частиною 2 статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» №1197-VII від 10.04.2014 року зі змінами передбачено умови застосування та проведення переговорної процедури закупівлі: Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: 1) закупівлі творів мистецтва або закупівлі, пов’язаної із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи мистецького конкурсу; 2) відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи; 3) нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також у зв’язку з особливим періодом, якщо замовником виступає Міністерство оборони України та його розвідувальний орган, Міністерство внутрішніх справ України, Служба безпеки України, Національна гвардія України, Національна поліція України, Державна прикордонна служба України, Служба зовнішньої розвідки України, Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій та інші військові формування та/або частини, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі у таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури; 3-1) нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками - відповідними місцевими державними адміністраціями, визначеними Кабінетом Міністрів України, - строків для проведення процедур конкурсних торгів для закупівлі робіт (товарів, послуг) для будівництва 4) якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників; 5) потреби здійснити додаткову закупівлю в того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами чи послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням; 6) необхідності проведення додаткових будівельних робіт, не зазначених у початковому проекті, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту за сукупності таких умов: договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, такі роботи технічно чи економічно пов’язані з головним (первинним) договором; загальна вартість додаткових робіт не перевищує 50 відсотків вартості головного (первинного) договору; 7) закупівлі юридичних послуг, пов’язаних із захистом прав та інтересів України, в тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду у закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України на підставі рішення Кабінету Міністрів України або Ради національної безпеки і оборони України. Пунктом 26 частини 1 статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» №329-VIII від 09.04.2015 року дано визначення постачальника «останньої надії» - «постачальник "останньої надії" - визначений Кабінетом Міністрів України постачальник, який не має права відмовити в укладенні договору постачання природного газу на обмежений період часу». Згідно частини 1 статті 12 Закону №329-VIII постачання природного газу постачальником "останньої надії" здійснюється на підставі типового договору, що затверджується Регулятором. Договір на постачання природного газу постачальником "останньої надії" є публічним. Статтею 15 Закону №329-VIII встановлено, що договір постачання між постачальником "останньої надії" і споживачем вважається укладеним з моменту початку фактичного постачання природного газу такому споживачу. Постачальник "останньої надії" визначається Кабінетом Міністрів України строком на три роки за результатами конкурсу, проведеного у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Постачальник "останньої надії" постачає природний газ споживачу протягом строку, який не може перевищувати 60 діб та триває до кінця календарного місяця, що настає за місяцем початку фактичного постачання природного газу споживачу постачальником "останньої надії". За результатами проведеного конкурсу щодо обрання постачальника «останньої надії» та на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України «Про визначення Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" постачальником "останньої надії"” №1307-р від 10 грудня 2015 р. постачальником останньої надії на всій території України строком на три роки як переможець конкурсу є виключно НАК "Нафтогаз України". Тобто, замовникам було надано право провести переговорну процедуру закупівлі з підстав, передбачених пунктом 2 частини 2 статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» №1197-VII від 10.04.2014 року зі змінами (відсутність конкуренції) та на час проведення конкурентних процедур, закупівлю із НАК "Нафтогаз України", за результатами якої укласти договір на постачання газу із 01 січня 2016 року та на строк що не перевищує 60 діб. Однак, на практиці НАК "Нафтогаз України" не надав достатнього механізму для можливості проведення з ним переговорів і як наслідок проведення з постачальником "останньої надії" переговорної процедури закупівлі було заблоковано. Таким чином, усі бюджетні установи в Україні втратили єдино можливий законний спосіб для безперебійного правового врегулювання процесу забезпечення постачання газу із 01 січня 2016 року та на строк, що не перевищує 60 діб, що є достатнім для проведення конкурентних процедур. Вищезазначене підтверджує також той факт, що Замовники торгів не мають право з підстав, передбачених пунктом 2 частини 2 статті 39 Закону України «Про здійснення державних закупівель» №1197-VII від 10.04.2014 року зі змінами (відсутність конкуренції) застосовувати переговорну процедуру закупівлі із наступним укладанням договору з тими постачальниками, що у 2015 році мали статус «гарантованих постачальників» та по факту є «ТОВ Облгаз Збутами». Станом на сьогоднішній день, за результатами оприлюдненої інформації на веб-порталі Уповноваженого органу з питань державних закупівель (www.tender.me.gov.ua) рівень конкуренції серед юридичних осіб, що приймають участь процедурах відкритих торгів та запитів цінових пропозицій (котирувань) є більш ніж достатнім.
|
Понравилась новость - поделись в социальных сетях
Приглашаем принять участие в опросах нашего сайта
Категория: Блог голови Семенівської РДА. |
Просмотров: 962 |
Добавил: Wooder
| Рейтинг: 5.0/1 |
ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ В БЛОГАХ НАШЕГО САЙТА
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи. [ Регистрация | Вход ]
|
Пошук |
|
|
Наша Україна |
|
|
Реклама |
--> |
|
Календар |
|
|
Архив записів |
|
|
Наше опитування |
|
|
Наша кнопка |
Мы будем очень благодарны, если Вы разместите нашу кнопку на своем сайте
Код информера новостей
|
|
Хмарка Фото |
|
|
Свята сьогодні |
|
|
Хмарка тегів |
|
|
Програма TV |
|
|
|