В Україні з 5 по 9 грудня триває Всеукраїнський тиждень права. До заходів, що проходять цього тижня в школах, долучилась і Семенівська райдержадміністрація.
Голова адміністрації Сергій Деденко провів зустрічі зі старшокласниками шкіл Семенівського району.
Побував у школах с. Погорільці, с. Іванівка, с. Жадове, а також у міських навчальних закладах райцентру – Семенівській гімназії № 2 та ЗОШ І-ІІІ ст. №3.
Сергій Іванович відповів на кілька запитань адміністрації нашого сайту (semenovka.at.ua)
- Чи є зацікавленість серед старшокласників щодо правової освіти країни?
Ми спілкувалися з учнями на тему таких речей як право, держава, громадянське суспільство, демократія. Я намагався зустрітися з учнями, які вже вивчали шкільний курс «Основи правознавства», було цікаво які знання вони отримали і як розуміють ті процеси, що відбуваються в такій специфічній організацій як «держава».
- Чи розглядалися конкретні приклади під час проведення просвітницьких заходів з реалізації прав людини?
Ми створювали моделі функціонування держави и громадянського суспільства на прикладі їх повсякденного життя в школі, вдома, серед друзів. Думаю, що вони мої прості приклади зрозуміли. Ми обговорювали конкретні форми контролю суспільства над державою, наслідки відсутності такого контролю і що відбувається, коли держава починає ігнорувати свої обов’язки перед людиною і навпаки.
- Як можна охарактеризувати активність учнів під час спілкування?
В группах людей, зібраних за адміністративним принципом завжди є ті, що активно спілкуються, беруть участь у діалозі, і ті, що більше слухають. Загалом реакцією школярів я задоволений.
- Які питання ставлять школярі до голови РДА під час проведення просвітницьких заходів для учнівської молоді?
Наші зустрічі проходили в такому форматі, що більшість питань задавав я їм, ніж вони мені, але і до мене були запитання. Хотілося б в цьому ключі відзначити школярів Погорільської школи, найбільше питань було від них, стосувались вони переважно правового статусу громадян.
- Чи є чітка впевненість у тому, що під час навчального процесу освітяни приділяють достатню увагу питанню прав людини?
Те, що право в школі вивчають дуже стисло, я переконаний. І багато вчителів зі мною погоджуються. Годин безумовно треба більше. З ситуаціями, коли людина вступає в правовідносини, будь-то держава, продавець в магазині чи сусід, вона стикається все своє життя. Правова освіта дає змогу адекватно реагувати на обставини та приймати правильні рішення.
Якщо говорити про глобальні речі, то країна не може нормально існувати і ніколи не буде успішною, якщо люди, що створили державу, не будуть розуміти тих процесів і явищ, що відбуваються в ній, давати їм оцінку. Висока правова культура – запорука розвитку суспільства і держави. Задача дорослих – привити її дітям, які не сьогодні – завтра будуть приймати рішення, від яких буде залежати майбутньє України.
- А на який ефект Ви очікуєте після проведення цього заходу?
На багато питань, які я задавав школярам, у них сьогодні не було відповіді.
Але, якщо завтра вони самі ще раз задумаються над тими речами, про які ми спілкувались, зададуть ті питання самі собі знову, або зададуть їх своїм батькам чи вчителям, я буду вважати, що мета наших зустрічей була досягнута.
Довідково.
10 грудня відзначається День прав людини — міжнародне свято, запропоноване Генеральною асамблеєю ООН.
З історії відомо, що це свято було засноване 4 грудня 1950 року на засіданні Генеральної Асамблеї ООН. Двома роками раніше ООН ухвалила Загальну декларацію прав людини, яка стала першим міжнародним документом, в якому були чітко сформульовані положення про права людини.
Зокрема, засновники цього свята висловлювалися за розширення прав людини, активну пропаганду ідей рівноправності, соціальної відповідальності та взаємодопомоги. У цей день, зазвичай, згадують про механізми досягнення безпеки в суспільстві й зусиллях світового співтовариства щодо виховання підростаючих поколінь у дусі дотримання прав людини.
|