На минулому тижні міський голова О.Ф.Бичков прийняв участь у першому семінарі у рамках українсько-німецького проекту «Сталий розвиток об’єднаних громад Чернігівської області». Семінар відбувся в Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування в рамках Протоколу намірів між Чернігівською обласною державною адміністрацією, обласною радою та фондом Ганса Зайделя (Баварія, ФРН) про навчання керівників об’єднаних територіальних громад та громад які в стадії об’єднання Чернігівської області.
Навчання розраховано на період з березня по грудень 2017 року. У відкритті навчального курсу прийняли участь перший заступник голови Чернігівської облдержадміністрації Л.В.Сахневич, заступник голови Чернігівської обласної ради А.В.Дідур, директор Чернігівського ЦППК В.М.Бойко, керівник проекту фонду Ганса Зайделя в Україні, Молдови та Руминунії – Данієль Зайберлінг, модератор проекту голова правління Г.О. Інститут Врядування Анатолій Чемерис, Юрген Вальхсхьофер, професор, екс-мер землі Північна Рейн Вестфалія (Німеччина), міські та сільські голови об’єднаних територіальних громад Чернігівщини та громад, які знаходяться в процесі об’єднання.
Під час семінару німецькі викладачі розповіли про досвід утворення та роботи об’єднаних територіальних громад, їх вплив на підвищення конкурентоспроможності малих міст. Професор Анатолій Чемерис розповів про ключові потреби, проблемне поле, дерево проблем Українських ОТГ, роль бенчмаркінгу* в управлінні містом. Учасники семінару виконували практичні вправи по застосуванню методики бенчмаркінгу для оцінки реального стану ОТГ, визначення ключових викликів і розроблення планів розвитку об’єднаних територіальних громад. Завершився семінар творчою дискусією: Конкурентоспроможність ОТГ, з ким і за що конкурують громади? Як покращити конкурентоспроможність своєї ОТГ.


Матеріали надано Семенівською міською радою
* Довідково:
Бенчма́ркінг (англ. Benchmarking) — це процес пошуку стандартного чи еталонного економічно ефективнішого підприємства-конкурента з метою порівняння із власним та переймання його найкращих методів роботи.
Бенчмаркінг — безупинний систематичний пошук і впровадження найкращих практик, що приведуть організацію до досконалішої форми. Дієвий інструмент для визначення становища компанії порівняно з іншими, подібними за розмірами та/або сферою діяльності, організаціями.
Бенчмаркінг пов'язаний з постановкою цілей та є одним з компонентів процесу планування. Деякі дослідники поєднують його з циклом Демінга, що включає в себе чотири елементи: плануй, здійснюй, перевіряй, дій (P D C A). Окремі моделі бенчмаркінгу включають в себе до 30 кроків, які необхідно пройти для досягнення кінцевого результату.
У центрі уваги бенчмаркінгу — запитання: чому інші працюють успішніше, ніж ми? Основний зміст та мета бенчмаркінгу полягає в ідентифікації відмінностей з порівнюваним аналогом (еталоном), визначення причин цих відмінностей та виявлення можливостей щодо вдосконалення об'єктів бенчмаркінгу.
Об'єктами бенчмаркінгу можуть бути: методи, процеси, технології, якісні параметри продукції, показники фінансово-господарської діяльності підприємств (структурних підрозділів). Досліджуючи виробничі процеси, методи чи технології виробництва і збуту продукції, головну увагу приділяють пошуку резервів зниження витрат виробництва та підвищенню конкурентоспроможності продукції.
|