«Батьки – дитина – школа» – цьому трикутнику належить важлива роль за всі одинадцять років навчання в школі. Саме спілкуванню з дітьми вчитель правознавства має приділяти чимало уваги. Адже це спілкування необхідно здійснювати в різноманітних формах, і за різних обставин. Більше всього вчителю доводиться спілкуватися з дітьми, викладаючи предмет. Для того, аби зміст кожного уроку завжди запам’ятовувався, учителю необхідно постійно працювати над якістю викладання. Якість викладання має не тільки важливе значення у формуванні зацікавленості до предмета, а й в становленні авторитету, поваги, довіри до вчителя.
Питанням ролі та місцю учителя правознавства у шкільному педагогічному колективі донині не присвячено окремих ґрунтовних наукових досліджень. Окремі праці лише побіжно зачіпали окреслені нами проблеми. Однак ту функцію, яку виконує цей педагог у сучасній школі напевно не можна порівняти з жодним іншим його колегою. Адже він, крім того, що формує в учнів правові знання, навички та уміння, виховує у них правову культуру. Він учить дітей правам та обов’язкам, які висуває держава перед своїми громадянами, формує в учнів правомірну поведінку.
Учитель правознавства також:
- формує в учнів необхідні знання і навички для активної, свідомої участі в процесі життєдіяльності соціуму, для спілкування з різноманітними інституціями суспільства та держави;
- формує основи системи правових поглядів і переконань учнів; знайомить учнів з основами конституційного ладу України;
- дає початкові знання з цивільного, сімейного, трудового, кримінального та інших галузей права;
- навчає учнів відповідно до норм права діяти в типових життєвих ситуаціях, виконуючи соціальну роль громадянина, глави чи члена сім’ї, робітника, фермера, підприємця, студента чи учня, власника майна тощо;
- виховує в учнів переконання в необхідності суворого дотримання законів, непримиренності до протиправної поведінки;
- виробляє в школярів уміння аналізувати суспільно-політичні події в Україні та світі, спираючись на знання з теорії та історії держави і права, користуватися вітчизняними нормативними та міжнародно-правовими актами, різноманітними джерелами права, юридичною літературою.
Його діяльність є важливою для формування особи, нації, держави. Таким чином, він виконує важливу державотворчу функцію.
Тому логічно, що вчитель правознавства у шкільному педагогічному колективі має не лише займати чільне місце, але й здійснювати правову корекцію знань, навичок та умінь учнів, їх правову культуру. Саме тому, звертаючись до цієї наукової проблеми автори ставили за мету розкрити окремі аспекти навчальної та виховної діяльності учителя правознавства, тобто професійної культури та його роль і місце у шкільному педагогічному колективі.
Тож 23 грудня 2014 року на базі Семенівської гімназії № 2 було проведено майстер-клас для вчителів, які викладають правознавство в районі. Даний захід проходив у рамках конкурсу «Учитель року», організувала і провела його вчитель історії та правознавства Семенівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Генджало Наталія Анатоліївна, яка продемонструвала свій педагогічний досвід. Також ознайомила учасників з формами й методами роботи, які вона використовує під час викладання предмету.
Олена Кресс, м. Семенівка
Фото з сайту Семенівського районного відділу освіти
|