. Загублене у Мхах - 6 Листопада 2015 - Семенівка-наше місто! / Семеновка-наш город!
Вас вітає сайт м. Семенівка Чернігівської області / Вас приветствует сайт г. Семеновка Черниговской области
П`ятниця, 22.11.2024, 23:45
ГлавнаяРегистрацияВходПриветствую Вас Гость | RSS






Меню сайту

Додати новину на сайт semenovka.at.ua



Форма входу

Категорії розділу
Новини краю [1156]
Семенівщина спортивна [304]
Наш ексклюзив [108]
Новини звідусіль [104]
Інше [65]
Навколо нас [18]
Газета "Гарт" про наш край [31]

СЕМЕНІВКА
СЕМЕНІВКА - НАШЕ МІСТО, Семенівка, місто Семенівка

РЕКЛАМА
ОСОБИСТИЙ КАБІНЕТ ПОБУТОВОГО СПОЖИВАЧА ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЇ Особистий кабінет для побутових споживачів ПАТ Чернігівобленерго

Прогноз погоди

влажность:

давл.:

ветер:

влажность:

давл.:

ветер:

влажность:

давл.:

ветер:


Група у ВК
--> Семенівське земляцтво

Facebook

Міні-чат
Вызов мини-чата - в правом нижнем углу сайта

Онлайн-РАДІО

Гороскоп
Loading...

Статистика



Онлайн всього: 15
Гостей: 14
Наши: 1
alexsenelnikov

[ Хто нас сьогодні відвідав ]




Проверка тИЦ и PR Рейтинг@Mail.ru


Главная » 2015 » Листопад » 6 » Загублене у Мхах
16:40
Загублене у Мхах

   Ігор Стах, "Чернігівщина" №45 (549) від 5 листопада 2015/ gorod.cn.ua

У рік запуску на орбіту Землі першого радянського космонавта, у часи, коли СРСР своєю військовою міццю у поєднанні з непередбачуваною агресивністю тримав у напрузі увесь світ, будівництво доріг у першій у світі соціалістичній державі відбувалося за технологіями початку минулого тисячоліття.

 

Понад рік тому «Чернігівщина» в матеріалі «"Вікно в Європу": тракт Москва – Варшава» розповідала про залишки у Козелецькому районі шляху між двома великими містами Російської імперії, збудованого на початку ХІХ століття. Він являє собою утрамбовану ґрунтову дорогу, вимощену камінням.

Такого виду покриття, за словами Михайла Васильовича Коробка, уродженця села Мхи Семенівського району, у Радянському Союзі називали «шосейка» (скорочено від «шосейна дорога»). Про такі дороги Михайлу Васильовичу є що розповісти, бо дитиною сам опосередковано брав участь у їхньому будівництві. Ще у 1960-х роках всі великі дороги на Чернігівщині були шосейками.

 

– Якщо зірвати асфальтове покриття, скажімо, на ділянці автошляху Семенівка – Чернігів, – говорить пан Коробко, – то під ним буде шосейка.

Для будівництва таких доріг необхідна велика кількість каменю. На початку 1950-х його поклади були знайдені у лісах між селами Мхи та Блешня – на самому кордоні, як тоді говорили, братських республік Української Радянської Соціалістичної та Російської Радянської Федеративної Соціалістичної, а нині сусідніх країн України та РФ.

– Перший кар’єр у наших лісах з’явився у 1956 році, – згадує Михайло Васильович. – Рили екскаваторами землю, добували камінь, вантажили його на машини та везли у Семенівку. Прибуваючу у кар’єри воду відкачували величезними помпами.

Перші шосейки з’єднали Семенівку з великими селами району – Погорільцями та Жадовим, з селом Хлоп’яники Сосницького району, крізь яке проходить шлях «Чернігів – Новгород-Сіверський», а також з райцентрами Щорс та Корюківка.

Головна перевага шосейок перед ґрунтовками – покриття залишається твердим у будь-яку погоду. Як орангутанг буцімто був проміжною ланкою між мавпою та людиною, так і шосейка виконала свою роль в історичному розвитку покриття автодоріг, замінивши собою ґрунтовку та давши путівку в життя асфальту.

Однак про зручність шосейки не треба зайвий раз розповідати водіям гужового транспорту на дерев’яних колесах, який ще донедавна становив більшість у райцентрі й прилеглих селах. На шосейці його трясе, немов космонавта під час зльоту, а що їде віз, чутно на кілометр навколо. Проте після доброго дощу – краще хоч так.

Відчути на собі шосейку можна в тій же Семенівці, де у напрямку Погорільців залишився її шматок довжиною з кілометр. Один з будівників тієї шосейки виклав на ній чорним камінням і рік її появи, котрий з обох боків дороги читається однаково: «1961».

Тобто тоді, коли «Броня крепка и танки наши быстры», коли у космос уже «Поехали!», коли уся Америка, затамувавши подих, жила в очікуванні «Кузькіної матері», а радянська ядерна зброя була на півшляху до Куби, в середині самого СРСР дороги будували так, як їх будували при Олександрі І й раніше. Та що там цар-визволитель! Такі, якщо не кращі, дороги будували ще за часів Римської імперії – тисячу років тому!

Зрозуміло, що ковбаса по 2.20 у тригодинній черзі важливіша, але будувати дороги за технологією тисячолітньої давнини… Є думка, що велич країни полягає не у кількості ядерних боєголовок на одиницю населення, а у ставленні влади до своїх громадян, яких вона змушує трястися на таких дорогах.

Хоча у країнах, що ядерної зброї не мають і сьогодні, ще до Другої світової їздили рівнесеньким асфальтом. Пам’ятаєте, як кілька років тому преса накинулася на бацьку Лукашенка, коли той сказав, що до війни Гітлер зробив у Німеччині дуже хороші дороги?

Між тим у лісах Блешнянського лісництва продовжували у 1950-60-х роках добувати каміння для шосейок.

– Кар’єри рили глибиною по 30-50 метрів, – згадує Михайло Коробка. – Машини за камінням прямо у кар’єр заїжджали. До робіт залучали місцеве населення, зокрема і дітей. Я там ще дитиною працював. За куб накопаного каменю 3 рублі нам платили.

До 1970 року, кінця каменедобувної епопеї, у блешнянських лісах було вирито сім кар’єрів. Покинуті пролетаріатом, вони швидко заповнилися прибутною водою і стали місцем купання для місцевого населення, а також відпочивальників з райцентру та сусідніх сіл, у тому числі з російського боку. У вихідні та свята колишні кар’єри стали головним місцем дозвілля. Особливо четверте (за часом появи) озеро, яке нині, за аналогією з найвідомішими на Чернігівщині озерами, молоде покоління називає Голубим озером.

– Вода в ньому ідеально чиста та цілюща – будь-яка подряпина після купання загоюється, – говорить пан Коробко, – а пісок поруч з озером та в ньому самому кришталево чистий.

Потрапити до озера можна або з села Мхи, або з села Блешня. Проте першу дорогу розбили лісовози (головна проблема будь-якого села з лісництвом поруч) і не думають рівняти, тож проїхати нею можна лише на машині з високою підвіскою. Тому легковиками роблять коло протяжністю 8 км, проїжджаючи ледь не по лінії кордону з Росією – межами того самого «апендиксу» російського лісу, що заходить вглиб території Семенівщини (читайте «Пішли в Мордор і не повернулися» в №40 від 1 жовтня).

Прямо на узбіччі тієї дороги до озера стоять не тільки сині інформаційні прикордонні таблички, які попереджають про кордон, а й бетонні стовпчики, які безпосередньо позначають кордон. Невже це і є та сама «стіна» на кордоні з Росією, яку вже майже побудовано і на яку витрачено 100 млн. гривень?

Та діставшись пункту призначення, Ви будете вражені красою місцевості: велике озеро посеред лісу, з ідеально чистою водою та білим і м’яким піском. А на березі ще й дивовижні дерев’яні гойдалки заввишки з 10 метрів, зроблені Андрієм Васильовичем Коробком, братом Михайла Коробка.

– Брат раніше жив у Сімферополі, але у 1996 році переїхав у Мхи, – пояснює Михайло Коробко. – Він вирішив зробити приємне усім відпочивальникам на озері й встановив гойдалки, облаштував місця відпочинку, викопав смітник, розвісив таблички з проханням не смітити та підтримувати на території порядок.

За 10 років гойдалки почали ламатися, і тоді Андрій Васильович зробив нові, встановлювати які допомагали й прикордонники.

 

 

 

Зараз через вимирання сіл влітку на озері вже не чути гомін та дитячий сміх. Однак інколи у вихідні приїздять на лісове водоймище діти та онуки пенсіонерів зі Мхів або жителі Семенівки, щоб під шепіт лісу побути наодинці з природою, помріяти, дивлячись у блакитне небо, або просто пострибати з гойдалки у воду. Глибина озера цьому сприяє.

 

 

 

 




Сподобалася новина - поділися нею в соціальних мережах.


Приглашаем принять участие в опросах нашего сайта


Категория: Інше | Просмотров: 1413 | Добавил: shabalin74 | Теги: Мхи, Семенівка, Семенівщина | Рейтинг: 5.0/1

ЧИТАЙТЕ ЕЩЕ НОВОСТИ НА НАШЕМ САЙТЕ:

Всего комментариев: 2
1 Pedro  
Інформація дуже цікава, але про орангутана (зараз частіше так пишуть), як проміжну ланку між людиною і мавпою - це, вибачте, якісь фантазії невідомого походження  wacko

2 shabalin74  
0
Взяли матеріал так, як він був у оригіналі - без виправлень.

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пошук


Наша Україна
Единая страна

Реклама
авторемонт -->

Календар

Архив записів



Наше опитування
Какое меню на сайте удобнее ?
Всього відповідей: 33

Наша кнопка
Мы будем очень благодарны, если Вы разместите нашу кнопку на своем сайте
Семеновка - наш город!



Код информера новостей

Друзі сайту

Сайт 1-В класу школи № 1 м. Чернігова Історія Чернігівської землі
Професійний фотограф у Чернігові
Сайт о Новгороде-Северском НЕофіційна сторінка м. Бобровиця
Козелецький соціально – інформаційний портал Відділ освіти Семенівської РДА
городок Десна в Черниговской области Жизнь в Ивановке - Интересно знать
Семенівський клуб хортингу Древній Любеч
Офіційний сайт редакції газети Срібнянщина

Хмарка Фото

Свята сьогодні
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Законодавство
Законодавство України
  • Конституція України
  • Цивільний кодекс України
  • Господарський кодекс України
  • Земельный кодекс України
  • Митний кодекс Україны
  • Запобігання і протидія корупції в державних органах та органах місцевого самоврядування

  • Хмарка тегів

    Програма TV

    Copyright MyCorp © 2024 Хостинг від uCoz


    Розділи нашого сайту
    - НОВИНИ -
    Новини краю
    Семенівщина спортивна
    Наш ексклюзив
    Новини звідусіль
    Інше
    Навколо нас
    Газета "Гарт" про наш край
    - БЛОГИ -
    Инфраструктура
    Блог голови Семенівської РДА.
    Економічний блог.
    Блог освіти району
    Блог юридичних служб.
    Семенівський районний центр зайнятості.
    Блог правоохоронців
    Прикордоння
    Блог усіх небайдужих
    Життя видатних людей
    Духовне виховання
    А чи знаєте Ви?
    Людям про людей
    Як це було ...
    З глибин серця...
    - ОГОЛОШЕННЯ -
    Автомобілі
    Бізнес, співпраця
    Побутові товари
    Для офісу
    Комп'ютеры
    Лісова промисловість
    Метали
    Нафта, газ, вугілля
    Продукти харчування
    Промислове обладнання
    Інші товари
    Зв'язок та телекомунікації
    Будівництво
    Послуги у різних сферах
    Різне
    Нерухомість
    Анонси подій
    Робота
    - ЦІКАВЕ -
    Фотоальбоми
    Транспорт
    Туристам
    Форум
    Зв'язок
    Відео



    Звертаємо увагу! Використання будь-яких матеріалів, розміщених на сайті, дозволяється за умови посилання на semenovka.at.ua. Для інтернет-видань – обов'язкове пряме відкрите для пошукових систем гіперпосилання.
    Адміністрація сайту не несе відповідальності за матеріали користувачів. Думка Адміністрації не завжди може співпадати з думкою автора
    Шановні коментатори/дописувачі! Адміністрація веб-сайту не має намірів обмежувати свободу слова, але залишає за собою право видаляти висловлювання з уживанням нецензурної лексики та образ на адресу авторів матеріалів і їх фігурантів.
    *** *** ***

    Щоб додати необхідна авторизація
    Облако фоток
    Каталог webplus.info Семеновка - наш город! МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов топ каталог Украинский портАл
    QWW.com.ua - Каталог украинских сайтов Белый каталог сайтов




    Переглянути свіжі коментарі
    eurotraurky написал:
    м. Київ, вул. Бойчука, 20
    (098) 102 0101(066) 001 1200https://www.instagram.com/effs_kyivhttps://telegram.me/eurotraur

    ylinnik81 написал:
    Если вы ищете качественную компьютерную и оргтехнику, а также услуги по подключению и настройке, то вам стоит обратить внимание на предложения от комп

    1222bogdan написал:
    Легко перевезли нашу семьюиз четырех человек из квартиры за город.
    Все разобрали, упаковали, собрали. Всем спасибо

    vomeso9896 написал:
    Травень - ідеальний час для початку пошуків з
    От: Vaasiliy На ринку України вже декілька років працюють ліцензійні ігрові сайти, тому їхня популярність зростає кожен день. Не знаю, добре це чи ні, але радує те
    Дата: 29.01.2024

    -->
    Vaasiliy написал:
    На ринку України вже декілька років працюють ліцензійні ігрові сайти, тому їхня популярність зростає кожен день. Не знаю, добре це чи ні, але радує те