В умовах зростання цін і тарифів на житлово-комунальні послуги постало питання щодо спроможності населення оплачувати послуги за підвищеними тарифами. Держава пропонує ряд заходів щодо посилення соціального захисту громадян. Зокрема, головним механізмом забезпечення соціального захисту найбільш вразливих верств населення залишається Програма житлових субсидій. Вона гарантує малозабезпеченим громадянам стабільність витрат на оплату житлово-комунальних послуг незалежно від зміни вартості послуг. З 1 жовтня поточного року розрахунок житлових субсидій проводиться вже за новим порядком, що гарантує більш гнучку систему обрахування відсотку обов’язкового платежу.
Окрім цього, з 1 липня 2014 року населення України має можливість скористатись новою державною соціальною програмою компенсації додаткових витрат. Компенсація розраховується як різниця між розміром плати за послуги з газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води після підвищення цін і тарифів на послуги, а також розміром відповідного платежу, який сім’я сплачувала до зміни цін і тарифів на послуги.
За інформацією Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації, на сьогодні в області субсидіями на житлово-комунальні послуги користуються майже 17 тисяч сімей. Організаціям за надані послуги вже відшкодовано більше 33 мільйонів гривень. А 12-и тисячам сімей призначено субсидію на придбання твердого палива та скрапленого газу.
Як зазначають фахівці, за компенсацією додаткових витрат на житлово-комунальні послуги до органів соціального захисту населення області наразі звернулась 191 сім’я. Це зовсім незначна кількість громадян, які потребують державної допомоги. Адже через низьку платоспроможність таких родин в області значно більше.
Саме тому Департамент соціального захисту населення облдержадміністрації ще раз нагадує, що для отримання компенсації громадянам необхідно звернутися до органів соціального захисту за місцем проживання, надати довідку про склад сім’ї, довідку про доходи кожного члена сім’ї та написати відповідну заяву. У 10-ти денний термін будуть зроблені відповідні розрахунки та призначена компенсація.
За телефоном «гарячої телефонної» лінії 5-60-97 Департаменту соціального захисту населення ОДА можна отримати будь-яку інформацію або консультацію щодо механізмів нарахування субсидій та компенсаційних виплат.
Департамент інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю
облдержадміністрації
|